sâmbătă, 24 ianuarie 2015

Scrisoare de iarnă… m-aş face




Iarna mă pândeşte la fiecare colţ de lună, la fiecare umbră de arbore împlântat în sufletul pământului. Iarna mă pândeşte cu ninsori ca răgete de fiară flămândă, să mă înşface şi să mă mestece între troienele ei ascuţite ca nişte dinţi de carnasier înfometat înadins. M-aş transforma în om de zăpadă dacă n-ai fi tu să mă încingi până dincolo de fierbere sau până dincolo de punctul de topire. Atât de mult îmi place zăpada încât om de zăpadă aş vrea să fiu dacă n-aş fi ce sunt acum: îndrăgostit de tine până la capătul timpului şi înapoi.
Ce fiară mitologică devoratoare de zile şi devorată de timp e iarna asta! Bestie cu chip angelic părând că-mi îngheaţă drumurile şi dorurile, poftind la visele mele. Ştii ce e ciudat? În încercarea ei de a se hrăni cu visele mele nu face altceva decât să le amplifice exponenţial. Asta a făcut iarna, a troienit universul cu visele mele umplându-l. Troian m-aş face dacă nu m-aş topi în braţele tale ca secunda în timpul prelins dintr-un ceas dezarticulat ce măsoară doar fazele lunii. Şi ce chip sublim capătă iarna sub lună… Dar departe de chipul tău sub mine răsărind deasupra mea... Lumină de zăpadă crescând din lumina stelelor e pielea ta, dar caldă, fierbinte... Atât de fierbinte încât mistuie dorinţe creând doruri şi creează doruri mistuind simţiri... Zăpadă crescută din lumină de lună pielea ta rotunjindu-ţi formele desăvârşite pe care alunecă tăişul de patină al dorurilor mele.
Fiară hămesita cu dinţi de ger muşcând din luna şi stelele gândurilor mele e iarna asta. Reptilă feroce pândind la colţuri de timp sau prin desişul orelor fără tine. În ger m-aş preface. Într-un ger ca un şarpe să muşc din trupul tău felin revărsându-mă apoi ca un venin al stării de iubire în sângele tău clocotind într-o inima fierbândă. Ce urme aberant-abstracte ar lăsa gerul-eu-şarpe muşcând cu dinţi viperini din trupul tău încălzit nebuneşte de dragostea flămândă ce-mi duci. În şarpe cu sânge atât de rece încât parcă gerul suprem mi-ar curge prin vene m-aş preface în iarna asta cu vânturi galopante prin circumvoluţiunile inimii mele transformată în creier de pofta nebună de tine şi de toate ale tale.
Ţurţurii avântaţi spre pământ par nişte săbii… nişte dinţi-săbii din gurile unor fiare antediluviene, guri căscate spre niciunde aşteptând să înşface timpul lichefiat de frigul lipsei de tine sfârtecându-l şi înghiţindu-l în hălci mari, mai mari decât veacurile în care fiarele preistorice au stat înţepenite aşteptând Dezgheţul. Guri avide cu dinţi-săbii create de un demiurg dement – gerul – de parcă ar vrea să îngheţe lumea şi de spaimă, nu doar de frig. Balaur – dragon m-aş face în iarna asta să suflu foc de gheaţă pe lume de n-ai fi tu să mă eliberezi de temerile mele, să-mi scoţi dragostea la lumină transformând-o în soare de viaţă dătător încălzit şi încălzindu-ţi sânul de veneră absconsă şi absolută.
Dar cel mai bine iarnă m-aş face în iarna asta. Iarnă să cad ninsoare de dor pe pletele tale, pe umerii tăi, pe şalele tale şi sub tălpile tale. Să fulgui pe buzele tale a dragoste şi dor ca să poţi simţi cum mă topesc în tine, prin tine, trecându-ţi în sânge ca o substanţă dezirabilă, necesară pentru accesarea fiecărei clipe viitoare. Iarnă m-aş face să te încălzesc sub neaua-eu păstrându-ţi căldura, bizar, sub marea de alb congelată de suflarea fiarei hămesite în care s-a transformat iarna asta.
Dar nu mă pot face nici fiară flămândă cu gerul ca sânge alb nici iarnă ningândă cu fulgi de dor peste tine pentru că eu sunt ce sunt: eu sunt tu trăind în carnea mea, în nervii mei, în sângele meu, simţind sentimentele mele, aşa cu tu eşti eu suprapus peste retina ta, ascultând prin timpanele tale, vorbind şi sărutând cu buzele tale… Ştii ce mai aştept? Îngheţul total ce ne va lipi jumătăţile de trup în ceea ce am fost cândva, undeva… Frigul acela unic ce ne va prinde aşa îmbrăţişaţi cum suntem şi care îşi va da seama că fiind un singur suflet nu avem voie să stăm despărţiţi, iar noi, regăsindu-ne fiecare aripa pereche, ne vom înălţa în timpul încremenit ca o boabă de chihlimbar suspendându-ne deasupra de tot şi de toate.
Iarnă face-m-aş? Fiară face-m-aş? Aş… Face-m-aş ceea ce sunt păstrându-te aşa cum tu păstrându-mă… Păstrându-ne pe noi nouă…
Să ai câte o zi mirifică în fiecare clipă a vieţii tale.
Eu, grădinarul rozelor din inima ta, pentru tine, femeia sufletului meu…

Alba Iulia 12-20.01.2015

Niciun comentariu: