luni, 25 noiembrie 2013

Am învăţat



Am învăţat de la viaţă că sunt importante atât drumul cât şi destinaţia, depinde doar de unde priveşti.
Am învăţat de la flori că nu contează cât eşti de frumos dacă nu are cine să se bucure.
Am învăţat de la cer ca adevărul e unul singur chiar dacă cineva îl îmbracă în alte straie.
Am învăţat de la soare că lumina ta nu e a ta, e a celorlalţi.
Am învăţat de la ploaie că poţi să plângi, dar să nu-i faci şi pe alţii să plângă.
Am învăţat de la nori că oricât de departe mergi nu e bine sa te laşi purtat.
Am învăţat de la stele că oricât de adânc ar fi întunericul există ceva ce-l poate străbate, dacă există cineva, de partea cealaltă, să vadă.
Am învăţat de la univers că oricât ai fi de nemărginit eşti plin de lucruri mărginite.
Am învăţat de la lună că oricâte măşti ai avea, până la urmă tot ţi se va vedea adevărata faţă.
Am învăţat de la pomi că oricât ar conta rădăcinile, ramurile contează tot atât.
Am învăţat de la peşti că te poate purta curentul, dar te învinge doar dacă TU vrei.
Am învăţat de la pasările cântătoare că nu contează cât de frumos cânţi ci cine te ascultă.
Am învăţat de la păsările de pradă că oricât de sus ai zbura ar fi bine să nu pierzi pământul din ochi.
Am învăţat de la piatră că oricât ai fi de tare tot nisip ajungi; contează dacă în timpul acesta treci prin starea sfinxului din Bucegi sau a lui Venus din Milo.
Am învăţat de la scaieţi că nu e suficient să te agăţi de cineva.
Am învăţat de la spini că oricâte flori frumoase ai avea tot poţi răni.
Am învăţat de la noapte că sfetnicul bun nu ştie întotdeauna să dea sfaturi bune.
Am învăţat de la ziuă că nu tot ce e în lumină e luminat.
Am învăţat de la artă că frumuseţea dăinuie în ochii privitorului nu în opera însăşi.
Am învăţat de la negură că dacă te ascunzi s-ar putea să nu-i mai vezi nici tu pe ceilalţi.
Am învăţat de la funie că dacă eşti destul de tare poţi susţine multe dar nu foarte multe sau nu pentru mult timp.
Am învăţat de la cuvânt că poate răni mai mult decât o multitudine de gesturi.
Am învăţat de la gest că poate vindeca o rană provocate de mii de cuvinte.
Am învăţat de la nufăr că oricât noroi ar avea lacul frumuseţea e frumuseţea.
Am învăţat de la flacără că poţi să şi încălzeşti dar şi să distrugi; de tine depinde.
Am învăţat de la atom că oricât ai fi de mic poţi distruge sau crea o lume.
Am învăţat de la oglindă că cel mai bun psiholog sau critic al meu sunt eu însumi.
Am învăţat de la pat că atunci când dormi nu-i obligatoriu să te şi odihneşti.
Am învăţat de la apă că oricât te-ai spăla nu-ţi poţi spăla şi sufletul (sau sentimentele).
Am învăţat de la suferinţă că fără iubire nu poate exista.
Am învăţat de la iubire că fără adevăr nu poate exista.
Am învăţat de la prieteni că dacă iţi doreşti ceva cu adevărat din toată puterea ta ţi se va îndeplini, dar doar dacă faci ceva pentru asta.

Alba Iulia 18.10.2013

Niciun comentariu: