marți, 26 noiembrie 2013

Scrisoare (imaginară) de dragoste şi călătorie




Aş vrea să scriu despre ploaia asta bulversantă, dar dorurile îmi dictează întoarcerea spre tine. Atât de crud e verdele în noiembrie şi-atât de dulce dragostea ce-ţi port de-mi pare că vine primăvara.

Drumul se aşează negru înainte, şi înapoi, ca un balaur desuet dispus sa se deşire spre destinaţia mea de astăzi. Drumul şi speranţele. Dealuri aşezate cu încetineală şi pătate acum de întunecimea pădurilor desfrunzite călătoresc pe ambele părţi. Râul, ce seamănă mult cu cafeaua ta cu lapte, mă însoţeşte pe stânga. Acum pe dreapta. Nu-l voi mai întâlni curând. Perspectiva se deschide deşi orizontul e mărginit de munţii cenuşii. Zic oamenii că la munte a nins. Daca ai ştii cât îmi doresc o ninsoare adevărată. Una, aşa, ca în fraţii Grimm. De ce asociez ninsorile cu poveştile în general şi cu fraţii Grimm în special habar n-am. Deci, îmi doresc o ninsoare "sănătoasă", ca o perdea deasă care să ascundă lumea de noi, sau pe noi de lume nici nu contează, atâta timp cât suntem noi. O ninsoare printre brazi la munte. De ce la munte? Simplu, acolo orizonturile sunt fie foarte aproape, fie departe tare. Depinde doar ce vrei să priveşti. Nu mă înţelege greşit, îmi plac câmpiile, dar vara. Nesfârşirile de alb, sau de orice altă culoare uni, sunt deprimante pentru mine. Dar la munte, şi iarna şi vara, nesfârşirile se sfârşesc repede. Într-un brad, într-un perete de stancă, într-un pisc... Doar nesfârşirea dragostei ce-ţi port rămâne adâncă. Apropo, nesfârşirea poate fi adâncă? Sau trebuie să fie înaltă?

Aglomeraţia şoselelor patriei mă aruncă în visare. Visez la sângele care-mi curge prin artere, vene şi capilare pentru tine. Sau din cauza ta? Nu, nimic nu e din cauza ta, decât poate frumuseţea ta. Dragostea mea nu e din cauza ta. E pentru tine. La fel şi dorul, fericirea, împlinirea, bucuria, dragul de tine sunt pentru tine.

Las şoseaua pentru un drum neasfaltat, desfundat rău (desfundat rău sau desfundat bine? Că e chiar bine desfundat). Plopii, ultimii rămaşi prin zonă după „măcelul” de acum câţiva ani, se înşiruie ca nişte santinele groteşti gata de onor cu baionetele zgâriind cerul. Chiar se vede o urma de sfârtecare în nori şi pe acolo curge soarele. Împuţinat de toamnă, dar curge. Mă gândesc la râurile, la fluviile, la oceanele, la universurile de dragoste ce curg între noi. Ce îşi întrepătrund valurile simţirilor. Mă gândesc la infinitul de fericire cu care mă umpli şi nu pot să nu strig către cer: Mulţumesc, Doamne, pentru tot. Apoi mă întorc înspre tine, călăuzit de dragoste şi dor, şi-ţi zic: îţi mulţumesc, doamnă, pentru tot, şi mai ales pentru că te iubesc.

Iată destinaţia de astăzi. Am venit aici parcă sperând sa te aflu pe tine toată, deşi ştiam că nu se va întâmpla asta. A fost ca o călătorie iniţiatică, de explorare. Doar că sfârşitul ei nu e cel scontat. Poate fi un bun antrenament. Şi totuşi mă uit spre ferestre încercând să te descopăr după perdele. Ce aş face dacă ai apărea? Ţi-aş mângâia sufletul. Atât.
Să ai o zi mirifică în fiecare zi a vieţii tale. 
Lucian Hişu


Alba Iulia 25.11.2013

Niciun comentariu: