duminică, 24 noiembrie 2013

Cuvânt înainte (sau după?)



Încerc să găsesc motive și motivații de a-mi face un blog. Am câţiva prieteni care-mi spun să încerc să public ce scriu şi ce altă modalitate mai bună şi mai puţin costisitoare există decât un blog. Dar oare ei m-ar citi? De câte ori pe săptămână ar accesa blogul. Că doar un blog, aşa de dragul blogului n-are nici un farmec. Lumea zice că ar conta şi ce scriu. Păi ce să scriu? Ce scriu şi acum. Doar că acum trimit creaţiile mele direct sub năsucurile lor preocupate, pe când un blog trebuie accesat. Atunci ar trebui să scriu în aşa fel încât să creez nevoia de a fi citit. Nu plăcerea. De plăceri ne putem lipsi, dar nevoia e nevoie. Ei asta nu ştiu dacă voi reuşi să o fac. Deci iată un impediment. Oare? Ce ne limitează opţiunile? În afară de părerile şi de temerile noastre ce ne poate mărgini? Care ne sunt limitele, altele decât cele din capul nostru? Din capul şi din sufletul nostru. Deci îmi fac blog pentru a-mi publica scrierile. Bun.
Alt motiv ar fi că am ce spune (scrie), pentru că am de comentat câte ceva la aproape orice. N-am să comentez, pe cât posibil, despre politică. Îmi produce o stare de disconfort asemănătoare cu greaţa. N-am să comentez despre fotbal, mă lasă rece. Şi n-am să comentez despre sex, pentru că, vorba unei prietene dragi minţii şi sufletului meu, „la vârsta noastră sexul se practică, nu se discută”. Şi atunci ce mai rămâne? Fără politică, fotbal şi sex nu mai ai subiecte de interes public. Ei asta e într-adevăr o provocare demnă de a fi luată în seamă şi mai ales de a fi pusă în practică. Bun.
Două motive necesare şi suficiente. Perfect. Acum să încerc şi nişte „contramotive”… nu găsesc. Teama de a mă face de râs? Nu există. Scriu ce simt, iar sentimentele nu sunt de luat în râs. Şi apoi râsul e sănătos, deci tot aş face un bine. Teama de a fi criticat? Nu există. Îmi plac criticile constructive. Pe celelalte le pot ignora. Chiar le pot. Teama de a-mi expune sufletul? Nuuu, asta nu. Nu mi-e teamă şi nici ruşine de ce ar putea vedea doritorii. Şi nici de cum vor folosi ce le voi arăta. Deci n-am nici un motiv întemeiat să n-o fac. Atunci hai să încerc. Să vedem ce o să iasă.
Vă salut cu speranţa că vă voi bucura sufletele şi minţile. Al vostru
Laurenţiu-Lucian Hişu

Un comentariu:

Paul Snaider spunea...

Nu trebuie sa existe nici o teama, nici o retinere. Pe planeta sunt miliarde de criere, miliarde de moduri de a gandi si tot atatea moduri de comportament. Daca niste idei, pareri, aprecieri, narari sunt puse pe ,, hartie " (sic) e foarte bine. Fiecare alege ce-i convine si ignora sau respinge ce nu-i place. Concluzia...mult succes si multi cititori. S-ar putea sa ma aflu printre ei.