joi, 28 noiembrie 2013

Sfinţia Sa PADUREA



În catedrala naturii, pădurea, mă simt EU. Acolo mă dor oasele sufletului de vibrările gândului. Acolo desluşesc limitele eternităţii. Acolo, cu mirosul muntelui în trup, mă simt mai aproape de veşnicie. Acolo ştiu cât sunt de imens şi de infim, de plin de sensuri şi de anost, de deştept şi de prost deopotrivă. Acolo, în susurul izvoarelor, pot să-mi port dorul imens ce mă mistuie. Acolo, sub dansul păsărilor, pot să-mi duc setea ce mă însoţeşte. Acolo, în murmurul frunzelor, pot să-mi târăsc foamea ce mă consumă şi de care nu mă mai scapă nici un RĂSĂRIT sau APUS. Nu mă mai satur  nici cu un tril de mierlă şi nici cu unul de cinteză. Mi-e o foame avidă de frumos, nu de măreţ, ci de frumos. De frumosul acela pe care numai natura îl ştie şi-l poate. Pe care doar oameni fără măşti şi cochilii îl au. Îmi e teribil de foame, dar ca să o pot alina trebuie prima data să mă aşez la masă. Şi asta cât mai repede, să nu mă devoreze pe mine. Şi atunci mă întorc în pădurea catedrală a naturii şi am să mă rog zeităţilor ei: frunzelor, florilor, gâzelor, păsărilor, lighioanelor de tot felul şi, mai ales, majestăţilor lor arborilor. Am să mă rog să-mi astâmpere setea şi foamea. Şi să-mi dea înţelepciune şi tărie. Să-mi ţină sufletul şi mintea treze. Iar vouă, cititorilor acestor rânduri, să vă dea sănătate şi tot binele din lume, toată dragostea şi toată înţelegerea.

Cu dăruire al vostru

Lucian Hişu
Alba Iulia 08.08.2013

Niciun comentariu: