joi, 2 ianuarie 2014

La Mall

Vacarmul orașului din oraș. Larma insipidă, zinică, silnică, fără putință de ignorat, dar și fără motive de suportat. Glasuri așezate peste glasuri, peste glasuri. Pași grăbiți ai celor ce caută, pași împleticiți ai celor ce au renunțat și pași liniștiți ai celor ce au găsit. Fețe și măști. Măști diurne afișate seara. Bezmetică seară. Sorb din ceaiul negru cu scorțișoară și aroma orientală mă umple de doruri ce nu-mi dau pace. N-am înțeles niciodată de ce scorțișoară îmi amplifică dorurile până înspre lacrimi.
Ciudată gresia asta alunecoasă cu reflexiile ei. Zici că reflectă doar ce vrea ea. O domnișoară "șterge" disperată un smartfon (era să zic telefon, sic!) care pare să n-o asculte. Copii mici conduc mașinuțe de plastic. Cei mari nu mai conduc nimic. La o privire fugară, de ansamblu ai putea rămâne uimit câtă lume citește. La o privire mai atentă, de detaliu, rămâi profund dezamăgit. Citesc broșuri, reclame, oferte de cumpărături. Suntem o societate de consum. Ei și ce? Bine că suntem ceva. Cum ar fi dacă n-am fi nimic. Până și religia a devenit un bun de consum. De sentimente ce să mai zic. Doar fericirea n-o putem cumpăra. Poate iluzia ei, dar e greu. Mulțumire găsești, ură aproape pe gratis, bunăvoință doar să vrei. Despre iubire ce să mai zic? La kilogram, la metru, la bucată, depinde de cât ești dispus să cheltuiești. Și atunci cum să nu rămâi uimit când ți se întâmplă minuni. Cum să nu mulțumești divinității că te-a binecuvântat.
Cât de frumoși sunt peștii. De fiecare dată când îi privesc nu-mi pot reține gândul că și la mine se uită cineva cum înot în acvariul ăsta mare. Mare raportat la ce? Am o dragoste mare. Mare în comparație cu ce? De unde știi că dragostea ta e mare? Știu că iubirea îmi umple tot sufletul, iar sufletul meu e infinit și veșnic. Dacă e infinit de unde știi că-l umple pe tot? Nu cumva rămâne un colțișor neocupat? Pur și simplu știu. Deci dragostea mea e mare, doar e infinită. Dar acvariul? La ce îl raportezi? La pești, evident. De ce e evident? De ce nu la privitor sau la alt acvariu?
Renunț la admiratul peștilor și mă întorc spre ceilalți înotători. Spre cei ce înoată dezlânat prin curentul timpului articulat. Doar de pâine mai avem nevoie că circ har Domnului. Mă amuz de faptul ca eu sunt cel mai prost clovn. Nici nu m-am chinuit să-mi vopsesc fața și am pretenția să se râdă la apariția mea. Bine că nu mă iau ceilalți la palme nu la aplauze.
Mi-am terminat ceaiul dar aroma lui persistă. Și în nări și în gânduri. 1001 de nopți. Dar nu în serai. Aș prefera occidentul. O țară înzăpezită iarna, cu miros și gust de scorțișoară în vinul cald și cu „Mica serenadă nocturnă” în urechi, cu brazi fantomatici încărcați de sensuri în serile de dragoste și bine. Atât. Noapte bună cu pasiune multă și gânduri puține.


Alba Iulia 24.11.2013

Niciun comentariu: