vineri, 27 martie 2015

Dialoguri - despre noi




- Cine eşti?
- Sunt un călător prin timp purtând dorul de tine.
- Şi care ţi-e destinaţia?
- În afara dragostei pentru tine? Doar călătoria.
- Ce puncte de reper ai?
- Hm. Nici unul, pentru că tu, cometa mea ciclică, îmi străbaţi viaţa aleatoriu pe orbite alambicate amestecându-mi, tulburându-mi, liniştindu-mi, ameţindu-mi visele.
- Parcă ai scris odată, tare de demult, o poezie despre asta.
- Da, am scris. Cred că era despre tine.
- Crezi?!
- Vezi apusul acela de stea? Vezi cum apune strâmb de parcă i-ar fi fost rănită o aripă? E din cauza traiectoriei unei comete.
- De aceea apui şi tu într-o parte?
- Eu nu sunt stea.
- Aşa e. Tu eşti Sburătorul meu. Dar ştii să răsari frumos.
- Cometă mi-ai fost orbitând orbindu-mă. Stea îmi devii marcând centrul universului-suflet.
- Ameţesc.
- Atunci nu te mai roti.
- Tu mă ameţeşti. Mă ameţesc vorbele tale şi mă umplu sentimentele tale. Cred că sunt pregătită să rămân grea de tine. Ţi-aş face o planetă cu inele.
- Ca Saturn?
- Ca Saturn.
- Să nu cumva să rămân eu însărcinat. Ţi-aş face repede o mica galaxie.
- Ca Andromeda?
- Ceva mai rotundă.
- Acum unde zbori?
- Eu? Nicăieri. Vezi că tu te mişti. Traiectoria mea e atât de rectiline încât o vorba de-a ta ce mă ţinteşte peste o eră mă va lovi exact peste o eră.
- Cum ţi-a fost călătoria până acum?
- Cum am mai spus: rectilinie.
- N-ai întâmpinat greutăţi ca să mai ocoleşti.
- Ba da. Dar am trecut prin ele ca prin furtuni solare.
- Şi nu te-ai ars?
- Nu. Mi-au pârlit puţin genele şi mi-au înroşit pielea sufletului. În rest sunt bine. Poate un pic mai călit. Sau decălit. Cine ştie?
- Ştii că te iubesc?
- Ai strigat atât de tare la începuturile timpului lansând în eterul sufletului meu sentimentul acesta încât nu am cum sa nu simt asta până la sfârşitul timpului. Vezi? Acesta e reperul meu. Busola mea eşti tu. Poate te-am rătăcit într-o vreme prin întunecimea cosmosului.
- Da. Dar tot tu m-ai regăsit.
- Eu sau strigătul tău? Nici nu contează. Acum aş emigra.
- Unde, iubire?
- În dragostea ce-mi eşti şi în cea care-ţi sunt.
- Nu e acelaşi lucru?
- Nu e acelaşi lucru. E acelaşi sentiment.
- Şi ai emigra într-un sentiment?
- Într-o poveste am emigrat deja. Amândoi.
- Mă strângi în braţe?
- Da. Cu toată dragoste. Dar vom strivi câteva galaxii.
- Nu-i nimic. Nu sunt locuite. Am verificat.
- Atunci vino la pieptul meu, etern de cosmică fiinţă.
- E bine la pieptul tău. Strânge-mă. Aşa. Lasă-mă să-mi pun capul pe umărul tău şi strânge-mă. E atât de bine. Mă simt protejată şi iubită.
- Te iubesc.
- Ştiu. La începuturile timpului ai lăsat privirea-ţi verde să mă mângâie cu toată dragostea în aşa fel încât nu am cum să nu simt până la capătul timpului.
- Dar după?
- După… vom vedea, iubitule. Vom vedea.
- Cred că vom simţi, iubito.
- Tu şi cuvintele. Să nu le părăseşti niciodată.
- Niciodată e mult, iubita mea frumoasă.
- N-ai zis că dragostea e eternă şi nu moare niciodată?
- Aceea e dragoste. Nu promisiuni.
- E bine la tine în braţe. Se nasc stele din îmbrăţişarea asta.
- Da. Aşa e. Se nasc stele-vise. Tu cine eşti, iubito?
- Sunt destinaţia ta. Şi busola ta.
- Ehei. Şi aripa mea.
- Cam multe sunt.
- Cam… Oboseşti?
- De atâta iubire? Nu. Dar am să mă transform din cometă în stea.
- Steaua Polară îmi vei fi o eternitate de acum încolo.
- Nu ai zis că îţi umplu sufetul?
- Ba da.
- Atunci cum pot fi Steaua ta Polară? Steaua Polară nu-ţi poate umple sufletul.
- Am zis eu că-mi eşti doar Steaua Polară? Mai înainte afirmai că eşti cam multe… Eşti totul. Aşa să ştii.
- Aşa ştiu.
- Ce-ai mai făcut?
- Am călătorit deturnând traiectorii. Dar cel mai adesea deturnându-mi traiectoria proprie.
- Ducând tristeţi în ochi.
- Se vede?
- Eu văd. Să mi le dai mie, te rog.
- Ce să faci tu cu tristeţile mele? Nu le ai pe ale tale?
- Ba da. Dar pe ale tale le pot transforma în bucurii, în iubire.
- Mi-e teamă că îţi vor măcina sufletul.
- Nu-ţi fie. Te iubesc. Şi mi-am regăsit busola şi aripa. Şi ce ai mai făcut?
- Cred că am învăţat să te iubesc.
- Crezi?
- Vezi răsăritul acela de stea? Tu răsari mai frumos.
- Dar eu nu sunt stea. Eu nu pot răsar în absenţa ta.
- Atunci hai să răsărim împreună. Acum ce vom face?
- Vom zbura ca un întreg cu două aripi ce ne-am refăcut.
- Unde?
- Prin timp.
- Şi dacă timpul se va sfârşi?
- Îl vom reinventa, iubito. Îl vom reinventa din noi clepsidră cu dragostea revărsându-se din tine în mine şi din mine în tine. Te iubesc, femeie, cometă, busolă, aripă şi tot ce-mi mai eşti.
- Te iubesc, iubitule.

Alba Iulia 18-20.03.2015

Niciun comentariu: