miercuri, 22 octombrie 2014

Încă o scrisoare de dragoste în primăvară (le mai numără cineva?)



      Astăzi mă simt aşa, fără chef, fără ţintă. Nici nu ştiu de ce sau pentru cine scriu. Pentru mine? Mi-ar fi mai uşor să învârt cuvintele degeaba în minte. Doar că acolo se suprapun de-a valma. Vin mai repede decât le pot procesa.
       Mă cuprind doruri. Mă învăluie perfid. Mă sufocă. Nu vreau să scriu despre tine pentru că nu sunt exaltat. Nu vreau să scriu nici pentru tine şi totuşi o fac. În faţa geamului meu sunt doi duzi mari. Stranie îngemănare. Unul face nişte flori mari-mari dar nu rodeşte, celălalt invers. Vrăbiile-şi trăiesc ritualurile de împerechere. Soare sărăcăcios de martie la sfârşit de aprilie. Şi din nou doruri. Şi din nou gânduri. Lâncede, dezlânate… Despre nimic. Cotidianul ajunge la mine prin intermediul sunetelor filtrate de lipsa mea de atenţie. Doar vrăbiile şi un guguştiuc sună în urechile mele.
        N-am tristeţe. Doar un pic de lehamite şi o stare de agitaţie în interior. Şi în minte şi în inimă. O senzaţie de sufocare împletită cu dorurile. O muscă nu-mi dă pace. De ce muştele sunt toate sâcâitoare? De ce tastele îmi par munţi ce trebuie escaladaţi? Cred că din cauza literelor din spatele lor. Nu ştiu ce sunt semnele de punctuaţie. Nici nu mă interesează. Ce mă interesează?
        Câtă nebunie în cer! Nori se-nvălmăşesc traversându-l dintr-un punct cardinal în altul. Parcă ar fi capul meu. Sau sufetul meu. Totuna. Doar ploaia lipseşte. Cum se joacă soarele cu toate! Soarele sau norii? Bănuiesc râul undeva, nu departe şi alt dor mă înfioară. Nu-i dau satisfacţie. Lasă-l să mă macine. Poate mă transform în făină de sentimente şi mă împrăştii în ierburi.
      Dimineţi tardive şi cafea cu lapte. Am învăţat să o beau cu lapte. Gustul ei îmi aminteşte de gustul buzelor tale. Irizaţii solare joaca pe birou şi pe tastatură. Atât de mult aş vrea să fiu acum crâmpei de soare intrând pe fereastra ta să-ţi înfloresc cămaşa de noapte. Interesantă cămaşa ta de noapte. Pare a ascunde totul dar lasă atât de mult în seama simţurilor mele. Cămaşa ta de noapte o compar cu frunzişul pădurii, ascunde totul până te apropii suficient. Ce stranii jocuri de culori poate crea soarele. Zici că am mâinile din culori.
     Vrăbiile devin tot mai gureşe distrăgându-mi atenţia de la neatenţia mea şi lipindu-mă din nou de cotidian. Zgomote de motoare, de trenuri îmi umplu prezentul. Încerc să mă rup din nou de ele şi nu reuşesc. Închid ochii şi îmi recompun din memorie în interiorul pleoapelor gura ta. Ambianţa se estompează din nou. Există, undeva, în fundal, aşa, ca o părere. Ca un zgomot de fond sâcâitor. Un bondar reuşeşte să mă arunce şi mai departe de prezentul anost. De acel ACUM slugarnic de docil dar şleampăt fără tine. Îi urmăresc zborul aparent haotic şi mă mir cu câtă încăpăţânare se izbeşte de geam. Mă ridic şi îi deschid să poată ieşi în lumea crudă. Crudă adică tânără, nu rea. E crudă lumea. Ca şi iarba. Ca şi dragostea. Ca şi…

          Pe mai târziu, iubito. Dar nu prea târziu.

          Alba Iulia 30.04 - 15.05.2014

Niciun comentariu: