luni, 18 august 2014

Scrisoare de caniculă şi dragoste



Mă doare soarele ăsta diliu. Arde de mă doare. Şi când mă gândesc că mi-ai spus că pe tine nu te încălzeşte mă şi supără. Acum îl cert. Tare de tot. Ia să o lase mai moale cu mine şi să mai vină şi pe la tine. Dacă nu m-ai lăsat pe mine să vin… Ştii bine că ştiu şi vreau şi pot să te încălzesc. Încă… Ştii că am efectul ăsta asupra ta. Încă… Sau nu?

Doamne, ce tare arde soarele. Zici că ar vrea să topească pământ şi plante şi oameni la un loc într-un amalgam de cuvinte. Arde de zici că rânjeşte. Cam impertinent el, aşa, dar şi are cu ce. Doar e soare. Acum mi-aş dori un lac în munte şi tu. De fapt lacul poate lipsi. Tu şi câteva cuburi de gheaţă. Mmm… mă gândesc ce aş putea face cu nişte cuburi de gheaţă. Sau cu bucăţi de pepene rece… Hei, stai cuminte!!! Cu mine vorbeam. Mă încing prea tare. Ai tu efectul ăsta asupra mea. Fără încă. Îl ai mereu. Tot timpul. Şi în somn. Eu, nu tu. Adică şi tu. Şi ştii ce efect mai ai asupra mea? De dragoste. Şi de dor. Şi de drag. Şi de bine. Te-ai ancorat de sufletul meu umplându-mi-l tot.

Of, canicula asta. Ca Nicu la mare, monşer. Mi-e aşa de dor de tine că nişte caniculă în plus nici nu contează. Ce dacă se usucă totul în jur. Eu oricum mă usuc de dorul tău. Aşa că ia să mai vadă şi alţii cum e. Nu că m-ar interesa, dar aşa, de ciudă. Nu, iubito, nu mi-e ciudă că te iubesc. Cum să-mi fie ciudă? Mi-e drag, mi-e dor, mi-e dragoste întreagă. Dar nu ciudă. Un pic de răcoare, te rog. Poţi să-mi aduci un pic de răcoare? Sau lasă-mă să vin eu să-mi iau. Cum de unde? De pe buzele tale, din ochii tăi, de pe sânii tăi, din palmele tale, din pântecul tău… promit să-ţi aduc căldură. Mai ales sufletească. Să vezi ce o să te înfierbânt…

Chiar ai impresia că până şi aerul se topeşte. Oare cum arată aerul topit? Ca mine aşa? Şi noaptea e fierbinte. Dar nu atât de fierbinte pe cât eşti tu în braţele mele. Mi-a şoptit aseară luna, nu puteam dormi şi ce sa fac altceva decât să stau la taclale, iar ea era singura disponibilă. Deci, mi-a şoptit, ca să nu deranjeze vecinii, că îi e dor să ne privească îmbrăţişaţi. Perversă ce e! Ştiai că e voyor? Aşa se scrie? Habar n-am. Iar la cât e de cald şi la cât îmi e de dor, mai ales dor, nici nu contează. Cum ce contează? Sentimentele mele pentru tine contează, sentimentele tale pentru mine contează, sentimentele noastre împărtăşite contează. Nu, iubito, sufletul meu drag, nu m-am pus pe mine primul pentru că sunt mai important. Nici măcar n-a fost cu intenţie. Cred că tot din cauza caniculei iubito. Da, ştiu că mă iubeşti aşa cum şi tu ştii că te iubesc. Mult şi tare te iubesc.

Şi, cum îţi spuneam, nici măcar noaptea nu se răcoreşte. Ai zice că luna asta plecată de acasă vrea să facă pe soarele. Crede ea că are veleităţi. Să ştii că am certat-o aseară. A ştiut imediat despre ce e vorba şi şi-a cerut scuze că nu te-a lăsat să dormi. A zis că ar fi vrut să-şi ceară scuze direct de la tine dar n-ar vrea să te deranjeze. Deci ce să-i transmit? Bine atunci. Aşa, atât de cald e noaptea de-mi pare că stelele ar fi bucăţi de jar întoarse spre lume şi noi am fi nişte bucăţi de friptură numai bune de rumenit. Acuma nu că aş refuza chiar şi o bucăţică mică din tine, ba dimpotrivă, chiar îmi doresc cu disperare. Dar perpelită uşor la focul dragostei ce-ţi port şi nu coaptă în cuptorul acestei vremi nebune de… topit.

Îngheţatăăăăă!!! Uau, ce vis pervers!!! Iubita mea cu îngheţată şi felii de pepene… Aşa aş tot muri în fiecare clipă… Da, iubito, ştiu. Sunt bolnav. Dar nu vreau să mă tratez. Sunt bolnav de tine, iubito. Ştiu. Şi asta ştiu: că-ţi place. Şi atunci de ce vrei să-mi dai medicamente. Aaa, ăsta da medicament. Mai vreau. Dar ştii care e riscul? Cum care? Să mă îmbolnăvesc şi mai rău. Ştiu că o să ai grijă de mine şi că o să-mi dai zilnic medicamentul. Şi de mai multe ori pe zi? S-ar putea să-mi placă. Ştii sigur că o să-mi placă? Sper doar să fac faţă. Din nou ai dreptate, daca tu vrei eu pot.

Cred că m-am lungit prea mult. Şi când te gândeşti că am vrut să-ţi scriu despre caniculă. Mare caniculă. Dar nici nu contează. Tot ce contează sunt sentimentele tale şi ale mele îngemănate. Nu, iubito. Te-am pus pe tine prima în propoziţie pentru că te iubesc şi ca să nu te mai superi. Nu mă supăr. Trebuie să fii capricioasă. Aşa îi stă bine unei femei frumoase. Nu, nu cred asta. O ştiu. Nu, nu doar pentru că te iubesc. Atrăgătoare? Asta e nimic. Ba da, şi de asta te iubesc. Şi te mai iubesc pentru că în vara asta e caniculă, pentru că la iarnă va fi ger, pentru că la toamnă se coc gutuile, pentru că la primăvară vor înflori ghioceii, pentru că plouă, pentru că ninge, pentru că răsare şi apune soarele, pentru că eşti tu, pentru că sunt eu…

Noapte bună, iubito. Vezi? S-a făcut noapte. Trimit dragostea mea să vegheze asupra ta.

Te sărut cu toată dragoste comprimată într-un sărut.


Alba Iulia 14.08.2014

Niciun comentariu: